top of page

שימו אוזניות! פודקאסטים לילדים

עודכן: 24 בינו׳ 2022

לעולם הפודקאסטים הגעתי לפני קצת יותר משנה, חיפשתי תוכן שיעזור לי להעביר בכיף את ההליכות בערבים וגם מדי פעם את הפקקים. והתאהבתי. זה החזיר אותי לילדות והזכיר לי את הסיפורים שהייתי שומעת לפני השינה בקלטות בקולו של אלכס אנסקי. את החוויה הזאת אנחנו משחזרים מדי פעם לאלין וליעד שלקח להם קצת זמן להתרגל לרעיון שהם שומעים קול בלי תמונה (בכל זאת קצת מוזר בעידן שאנחנו חיים בו).

כל פעם הם בוחרים פודקאסט אחר וצוללים אליו לפני השינה, בנסיעה או סתם מתי שבא.


מה זה בכלל פודקאסט?

זו בעצם כמו תוכנית רדיו שנמצאת ברשת וניתן להאזין לה בכל זמן ובכל מקום באמצעות אפליקציה ייעודית.

יש פודקאסטים בכל מיני נושאים: הורות, עבודה, פוליטיקה, חינוך וגם יש כמובן פודקאסטים ייעודיים לילדים שדרכם ניתן לצרוך תוכן איכותי.


5 פודקאסטים מבית כאן חינוכית

1. המעבדה לילדות וילדים - פודקאסט להיכרות עם כדור הארץ שמבוסס על שאלות ותשובות בנושא הזה. למשל על ים, איתני הטבע, חרקים ועוד...

2. היסטוריה לילדים - על אירועים היסטורים, מנהיגים שעשו שינוי בעולם ועוד... וממש היום עלה פרק חדש שמשלב גם שיחה על החיים בבידוד בתקופת קורונה.

3. המובן מאליו - הפודקאסט עוסק בתשובות לשאלות שמובנות מאליהם. או שלא... למשל מה אורכה של שנה ומהו זיכרון?

4. שיר אחד - איך שיר נולד? כמו תינוק... פודקאסט מקסים בו בכל פרק מביאים את הסיפור מאחורי השיר כמו משהו חדש מתחיל, אבאניבי, אבא של שלומי שבת ועוד... האזנה לפודקאסט הזה יכולה לייצר זמן איכות משמעותי בינכם לבין הילדים, שכן יש שירים שהם לא מכירים ותוכלו לחשוף אותם גם דרך העיניים שלכם.


5. איך העולם עובד - פשוטו כמשמעו. הפודקאסט חושף את הילדים לנושאים מתחום המדע והטכנולוגיה ובו הם לומדים איך דברים עובדים: רחפנים, GPS, מדפסת תלת מימד, מטוסים ועוד...

6. מסע אל גוף האדם - פודקאסט שמפעיל את כל הדמיון והמחשבה בו ד"ר יאיר פוזניאק מעביר את הילדים מסע אל גוף האדם: תאים, חושים, מערכת העיכול, הנשימה ועוד... והכל בשפה פשוטה בגובה העיניים.

7. ילדי טבע - פודקאסט בנושא טבע וגאוגרפיה ועולים בו פרקים בנושאים כמו: חרקים, הרים, עונות השנה, נדידת ציפורים ועוד..

8. מְדַבְּרִים מִדְבָּר - פודקאסט מקסים בו ילדים מספרים על החיים במדבר, הטיולים בסביבה, צמחיית מדבר, בעלי חיים ועוד... התוכן מונגש בגובה העיניים, משלב הומור ומעודד חשיבה.

9. אדם צעיר - אדם צעיר ידוע כעיתון ילדים חודשי ובכל גליון יש נושא שמתחלף, הפודקאסט כולל שיחות הקשורות לנושא של גיליון החודש וגם הקראת סיפורים. המלצה חמה על הפרק בנושא חלליות.

10. ראש מלא סיפורים - פודקאטס שכל כולו מוקדש לסופרי ילדים ישראליים. בכל תכנית נותנים זרקור לסופר/ת והיא כוללת ביצוע של השירים ו/או הסיפורים שלהם. בינהם: לאה גולדברג, מרים ילן שטקליס, שלומית כהן אסיף ועוד רבים וטובים.

11. שוות להכיר - אחרון חביב פודקאסט שכל ילד וילדה צריכים להכיר על 15 נשים שעשו משהו יוצא דופן ושברו את תקרת הזכוכית: רוזה פארקר, גולדה מאיר, עדה יונת ועוד... הפודקאסט ללא ספק מעורר השראה לקטנים וגם לגדולים.


האזנתם? יש לכם המלצות לפודקאסטים נוספים? שתפו אותי כאן בתגובות למטה.


מוזמנים להצטרף גם לקבוצה של בית מאמן

לרכישת ספר האימון לילדים "הירח קרוב מתמיד" הקליקו כאן



bottom of page