חזרה לשגרה מחופשה



חזל"ש שמח!

איך חוזרים לשגרה אחרי חופשה כל כך ארוכה?

אני מודה! השמחה שלי מהולה בקצת עצב.

אולי דווקא בגלל שלא רדפנו אחרי כלום בחופשה והיא הייתה מלאה בחברים ומשפחה והמון חוויות, מבחינתי היא היתה – מושלמת ויכולה להמשיך.

אבל בכל זאת, חוזרים לשגרה ואולי אתם או הילדים שלכם כבר זרקתם לאוויר את המשפט "איזה באסה לחזור לשגרה".

בואו נודה. לחלקנו המבוגרים לא קל אחרי חופשה, אבל סביר להניח שתוך מס' שעות מרגע ההגעה למקום העבודה והמפגש עם עומס המשימות נסתגל מחדש לסביבה המוכרת והבטוחה לנו.

אבל מה עם הילדים שלנו?

הם חוזרים מחופשה ארוכה אחרי שברוב הבתים סדר היום השתנה או בכלל התבטל.

ייתכן שהחופשה קצת הוציאה אותם מאיזון ואולי אפילו ערערה אותם והעלתה חששות לקראת החזרה לגן/לספסל הלימודים. יש ילדים שיתאקלמו כבר בשעה הראשונה ויש ילדים שייקח להם קצת יותר זמן – יום/יומיים ואפילו שבוע.

אז מחר בבוקר כשחלקם יביעו את מחאתם המנעו מביטול הרגשתם ומהתזכורת שהם נמצאים בחופשות יותר מאשר בלימודים. באמירות אלו, אחד מהילדים שנמצא במצב רוח די ירוד וההרגשה שוב התערערה אצלו, יתבאס יותר והדבר לא יתרום ואף עלול להכביד על ההרגשה.

אז איך כן? הנה מס' כוכבים שיכולים להאיר לכם את השבוע ולהפוך את הנחיתה לרכה:

⭐תנו לגיטימציה לבאסה

זה בסדר גמור!

זה בסדר שהם מתבאסים

זה טבעי שיהיה להם קשה לקום בבוקר

זה הגיוני שירצו עוד יום חופש

תאפשרו להם לקטר ולהתבאס

אל גרמו להם להדחיק את הרגשות הפחות נעימים, זוהי הזדמנות מצויינת לפתיחות ושיח עמוק בינכם.

⭐שתפו ודברו עם הילדים על התחושות שלהם ושלכם לגבי החזרה לשגרה, שידעו שגם אתם מתבאסים לחזור לשגרה. כשהם יגלו שהתחושות שלכם זהות, הם יבינו שזה ממש בסדר להתבאס.

⭐רעננו את סדר היום יחד – שעות שינה, התעוררות, הרגלי אכילה. תוכלו גם להכין יחד לוח חזרה לשגרה – בחודשיים הקרובים עד סיום שנת הלימודים יש חופשות יחסית קצרות, דבר שמאפשר לייצר לו"ז יחסית קבוע וריטואלים שניתנים לביצוע. שבצו חוגים, זמן משותף הורה - ילד, זמן חברים. קחו יום – יומיים להסתגלות.

ואל תשכחו לשבץ גם את החופשות הקרובות - זה תמיד כיף לספור לאחור.

⭐דברו עם הילדים על המטרות שהציבו לעצמם בתחילת השנה. זוהי הזדמנות מצוינת לבדוק מה הושג ומה השתנה וגם לרענן את הרשימה. חודשיים זה מספיק זמן להשתפר בכל דבר שיבחרו. כוונו אותם ועזרו להם בדרך לעבר הירח שלהם. תעלו יחד זיכרונות ורגעים יפים מהחופשה, הסתכלו בתמונות ותכננו ביחד איך תראה החופשה הבאה.

חבקו אותם חזק לפחות 20 שניות. כאשר חיבוק נמשך לפחות 20 שניות, המוח משחרר הורמון בשם אוקסיטוצין המסייע בהפחתת לחצים.

איך ההרגשה שלכם עכשיו?

שלכם,

ריקי ברנר

#חזרהלשגרה #חופש #חופשתפסח #תכנוןשבועי #סדריום

©כל הזכויות שמורות לריקי ברנר - בית מאמן